Karfiolová ryža ako zdravá a diétna príloha?! Ako ju pripraviť?

Aj vy hľadáte nejaké zdravé prílohy, ktoré ponúkajú telu množstvo živín a v pozitívnom smere ovplyvňujú zdravie človeka? Možností je naozaj mnoho, stačí si len vybrať. Obyčajnú ryžu je možné nahradiť napríklad prírodnou nelúpanou ryžou, ktorá je bohatá na vitamíny skupiny B

Cestoviny z bielej múky je ideálne vymeniť zase za tie celozrnné. Dokonca ich môžete úplne vynechať a nahradiť zeleninou. Špagety je možné vyrobiť z cukety, miesto lazaní zase môžete použiť plátky baklažánu. A zo zeleniny je dokonca možné pripraviť i spomínanú ryžu.

Už ste niekedy ochutnali karfiolovú ryžu? Tú si pripravíte v pohodlí domova za pár chvíľ a využiť ju môžete ako veľmi zdravú a chutnú prílohu k jedlu. 

Karfiolová ryža ako nízkokalorická príloha

Karfiolová ryža je alternatíva k tradičnej ryži, ktorá sa získava rozdrvením surového karfiolu na malé zrnká podobné veľkosti ryžových zŕn. Tento nápaditý spôsob prípravy karfiolu ponúka nízkokalorickú a nízkosacharidovú alternatívu k bežnej ryži, čo je ideálne pre ľudí, ktorí sledujú svoj príjem sacharidov alebo kalórií.

Karfiolová ryža je skvelá na prípravu pokrmu s nižším obsahom sacharidov a vychutnávať si ju môžete aj v prípade, ak sa vás týka redukčná diéta alebo nízkosacharidová diéta, tiež ak si pripravujete rôzne fit recepty alebo v prípade, že chcete do jedálnička zaradiť jednoducho viac zeleniny. 

Ako urobiť karfiolovú ryžu chutne a zdravo? A aké zdravotné benefity prináša konzumácia karfiolu? Aj to vám prezradíme nižšie. Táto falošná ryža vás dostane!

Pozri aj: Viac bielkovín = viac svalov?! Tu sú najväčšie mýty o bielkovinách

Shutterstock 

Čo na prípravu potrebujeme?

Ako pripraviť karfiolovú ryžu? Príprava karfiolovej ryže je skutočne jednoduchá, je to snáď i ľahšie, ako uvariť tú klasickú. Postačí vám na ňu jedna väčšia hlávka pekného karfiolu, ktorú je potrebné rozkrájať na menšie časti. Tie je následne možné spracovať tromi rozličnými spôsobmi, a to pomocou mixéra, strúhadla či noža. 

Návod na prípravu ryže z karfiolu

Pri použití mixéra nesekajte karfiol veľmi dlho, inak vám z neho vznikne len jednotná hmota, ktorá ryžu pripomínať nebude. Karfiol sa tiež dá dobre nastrúhať na hrubšom strúhadle. 

V prípade potreby ho môžete nasekať i nožom, no takto nebude mať zeleninová ryža veľkosť zrniečok klasickej ryže, ale bude obsahovať väčšie kúsky. Vyberte si preto spôsob spracovania, aký vyhovuje vám.

Nasekaný karfiol stačí následne osoliť a okoreniť a na panvici trochu osmažiť, prípadne i podusiť pod pokrievkou. Ryža je hotová za 10 až 15 minút. Pri jej príprave môžete použiť olivový olej, prípadne ju len podlejte trochou vody. 

Hotová karfiolová ryža predstavuje skvelú prílohu k mäsitým aj bezmäsitým jedlám. Použiť ju môžete aj na prípravu pokrmu na spôsob rizota. Pridajte ďalšiu zeleniny a pripravte si karfiolové rizoto.

Pri jej príprave však neváhajte experimentovať. Na dochutenie môžete použiť rozličné obľúbené bylinky a koreniny. Jedinečnú chuť dodá karfiolovej ryži aj osmažená cibuľka či cesnak.

Pozri aj: TOP zaujímavosti o koži: Tieto fakty o svojej pokožke musíte vedieť!

Shutterstock

Zdravotné benefity konzumácie karfiolu

Je množstvo dôvodov, prečo jesť karfiol pravidelne. Ide predsa o veľmi zdravú zeleninu, ktorá má množstvo blahodarných účinkov na ľudský organizmus. Túto zeleninu tak môžete ľahko prepašovať do jedálnička aj vo forme spomínanej ryže. 

A prečo je karfiol taký úžasný? Je zdrojom vitamínov skupiny B aj vitamínu E, betakaroténu, selénu, medi, draslíka aj zinku. Ukrýva tiež poriadnu dávku vlákniny. Karfiol je navyše nízkokalorický a obsahuje množstvo vody a takmer žiadny tuk.

Táto zelenina v pozitívnom smere ovplyvňuje proces trávenia. Podporuje prečistenie čreva a zlepšuje vyprázdňovanie. Konzumáciou karfiolu však robíme niečo aj pre svoj srdcovo-cievny systém. 

Pomáha totiž udržiavať dobré hladiny krvného tlaku či cholesterolu, čo môže prispieť k zníženiu rizika kardiovaskulárnych ochorení. Vďaka svojmu zloženiu dokáže karfiol podporiť i dobrý stav kostí a kĺbov. Navyše prispieva k ochrane buniek pred rakovinovým bujnením aj odstraňovaniu nadbytočnej vody z organizmu.

Tipy na niekoľko ďalších receptov z karfiolu:

Článok aktualizovaný 8.5.2024

0 komentárov
autor komentu

Vaše meno:

ČO ČÍTAJÚ OSTATNÍ

Z NÁŠHO YOUTUBE