Ako sa prinútiť vstať z postele a stať sa ranným vtáčaťom? Takto to ide!

Ranné vstávanie je pre mnohých ľudí veľká výzva a napriek tomu, že by aj chceli vstávať skoro a s dobrou náladou, im to akosi nejde. Verte či nie, či ste ranné vtáča (alebo nie ste) je zakotvené hlboko vo vašej DNA. Podľa odborníkov sa dá náchylnosť na ponocovanie zmeniť, chce to však silnú vôľu a tiež vytrvalosť.

Keď úraduje genetika

Ranné vtáča či nočný vták. Aj to sú označenia, ktoré sa často používajú na ľudí s tendenciou pravidelne vstávať priskoro či naopak s tendenciou byť hore dlho do noci. Či už inklinujete skôr k jednému alebo k druhému pravdou je, že na vine je z veľkej časti vaša genetika, prispievajú však aj ďalšie faktory.

Svoju rolu tak v tejto problematike hrajú vek, miesto bydliska, hormóny a napríklad aj svetlo. Ak sa však chcete z nočného vtáka preorientovať práve na ranné vtáča, nezúfajte, pretože sa to podľa vedcov dá. Jednoduché to však nebude a pravdepodobne to ani nebude zmena na celý život.

Odporúčame ti: Aké sú príčiny rakoviny štítnej žľazy? Toto sú rizikové faktory!

genetika a chronotypy

Zdroj: Shutterstock®

Zmena chronotypu

Či ste ranným vtáčaťom, nočným vtákom alebo ani jedným z toho, niektorí to nazývajú aj vaším chronotypom a chronotyp je v podstate určité nastavenie vašich vnútorných biologických hodín. Ak ste teda nočný vták a produktívnejší sa cítite v noci, no z nejakých dôvodov potrebujete aby tomu bolo naopak, môžete sa pokúsiť o zmenu svojho chronotypu aplikovaním určitých overených praktík.

Galéria - AKO SA STAŤ RANNÝM VTÁČAŤOM?

0 komentárov
autor komentu

Vaše meno:

ČO ČÍTAJÚ OSTATNÍ

Z NÁŠHO YOUTUBE