V posledných rokoch zaznamenali hygienické papierové potreby a obalové materiály významné zmeny, v dôsledku meniacich sa požiadaviek v nákupnom správaní spotrebiteľov. Oblasti, ako je bezpečnosť potravín, trvanlivosť a pohodlie, sa stali kľúčovými faktormi, na ktoré sa ľudia pri nákupe potravinárskych výrobkov zamerali a prinútili technológie napredovať a nové trendy sa tak dostali do celého odvetvia.
Vývoj ekologických riešení je v popredí obalového priemyslu a zohral kľúčovú úlohu aj počas predchádzajúcich rokov. Spotrebiteľský dopyt po udržateľných obalových možnostiach poháňa podniky, aby napredovali s inovatívnymi riešeniami využívajúcimi biologicky rozložiteľné a kompostovateľné materiály.
Pozrime sa na niektoré z najnovších trendov a inovácií, ktoré zasiahli priemysel balenia potravín.
Odporúčame: 6 tipov ako nevzdať novoročné predsavzatia
Balenie na biologickej báze
Jedným z najzaujímavejších trendov v odvetví balenia potravín je balenie na biologickej báze, čo je vlastne obal vyrobený z prírodných zdrojov. Obaly na biologickej báze sa často vyrábajú s použitím materiálov na rastlinnej základe, ako je bambus a morské riasy, čo znamená, že sa môžu účinne biologicky rozložiť a nemajú negatívny vplyv na životné prostredie.
Predpokladá sa, že rastlinné obaly budú v budúcich rokoch stále narastať na popularite, pričom ich rast je najvýraznejší na trhu s obalmi jedla so sebou. V súčasnosti sú už veľmi obľúbené menuboxy z cukrovej trstiny a bagassy, krabice na zákusky z ekologického kraftu či jednorazové poháre z priehľadného bioplastu PLA, ktoré majú odolnosť do 40 °C.
Tento plast je biologicky rozložiteľný a jeho základnými surovinami sú kukurica, cukrová trstina, rastlinný olej a je oveľa šetrnejší k prírode a životnému prostrediu ako bežné plasty z ropy.
Zdroj: Depositphotos
Inteligentné balenie potravín
Ďalším vývojom v oblasti balenia v potravinárskom priemysle, ktorý sa očakáva v nasledujúcich rokoch, je inteligentné balenie. Začlenením senzorov a ďalších technológií môžu obaly monitorovať čerstvosť, teplotu a dokonca ponúkať pokyny na varenie.
Organizácie začínajú implementovať digitálne komunikačné kanály do svojej baliacej stratégie, aby mohli zvýšiť zapojenie spotrebiteľov, poskytnúť informácie o produktoch a zlepšiť celkovú zákaznícku skúsenosť.
Inteligentné môže byť aj prestieranie na stôl, ktoré vo forme QR kódu po naskenovaní prevedie používateľov do interaktívneho prostredia a napríklad im pomôže vybrať si obľúbený nápoj, pri ktorom nájdu kompletné zloženie produktu. Je to skvelý spôsob, ako aktivizovať zákazníkov, aj ako propagovať jedlá a nápoje vo svojej reštaurácii.
Vyskúšaj: Vynikajúci recept z červenej šošovice – s indický dhal!
Zdroj: Depositphotos
Flexibilné balenie
Flexibilné balenie bolo vždy prominentným trendom, pokiaľ ide o balenie potravín, a predpokladá sa, že bude prosperovať aj v roku 2024. Tieto riešenia umožňujú vďaka svojej flexibilite optimálnejšie skladovanie, uvoľňujú viac miesta a znižujú množstvo odpadu z obalov.
Táto forma balenia tiež umožňuje väčšie prispôsobenie dizajnu, čo dovoľuje výrobcom doplniť do obalov pohodlné funkcie, ako sú napríklad ekologické poháre s uzatvárateľným viečkom. Keďže mnohé krajiny začínajú postupne vyraďovať plastové riešenia na jedno použitie, trendom sú recyklovateľné kompostovateľné poháre z cukrovej trstiny, ktoré sa po dopití dajú kompostovať a nezaberajú veľa miesta, pretože sú ľahko stohovateľné. Eliminujú sa aj požiadavky na plastové viečka.
Udržateľné materiály spôsobujú revolúciu vo svete balenia potravín. Výrobcovia skúmajú spôsoby, ako znížiť množstvo odpadu a minimalizovať svoj vplyv na životné prostredie. Zaviažte sa aj vy držať krok s najnovšími trendmi a inováciami v oblasti balenia. Neustále sa snažte o konkurenčnú výhodu. Ak hľadáte ideálny obalový materiál pre vaše potreby v oblasti balenia, myslite inovatívne a ekologicky.