Kampaň #NenechajSiToUjst: Značka Always pomáha mladým dievčatám

Podľa výsledkov štúdie môže až jedno zo šiestich dievčat na Slovensku vymeškať školskú dochádzku počas menštruácie – z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov na zakúpenie menštruačných vložiek*, tiež kvôli následným negatívnym pocitom spojených s touto situáciou. Tomuto problému sa rozhodla značka Always čeliť a zároveň naň upozorniť.

V mnohých krajinách vrátane Slovenska je menštruácia stále tabu, čo so sebou nesie množstvo negatívnych dôsledkov. Dievčatá, ktoré pri kupovaní menštruačných vložiek navyše narážajú na finančnú bariéru, bývajú často nepríjemne konfrontované, nepochopené okolím, či dokonca obviňované z toho, že školu zameškávajú bezdôvodne a zámerne. Všetky tieto premenné môžu okrem iného významne ovplyvňovať ich sebadôveru. Ak chýbajú dievčatá pravidelne v škole počas menštruácie, neprichádzajú len o vyučovanie, ale aj o kontakt so svojimi priateľmi a o príležitosti socializovať sa, ktoré sú zásadnou súčasťou dospievania. Znie to ako problém krajín tretieho sveta, ktorý sa nás nedotýka, no opak je pravdou - na Slovensku tomuto problému čelí dokonca každé šieste dievča.

prvá menštruácia

Zdroj: Shutterstock®

Kampaň #NenechajSiToUjst

Ľudia na Slovensku môžu kúpou dámskych vložiek v Teta drogérii pomôcť tým dievčatám, ktoré pomoc naozaj potrebujú. Do 28. marca 2022 v sieti Teta drogérii prebieha kampaň #NenechajSiToUjst, ktorá má za cieľ dievčatám v prípadnej neľahkej situácii pomôcť a zaistiť im dostatok hygienických potrieb. Kampaň tak môžete podporiť aj vy – za každý nákup jedného balenia vložiek Always v Teta drogérii značka venuje do tohto projektu menštruačnú vložku.

Kampaň podporila aj lekárka Alexandra Mamová, ktorá je na Instagrame známa pod profilom Double Trouble: „Nedostupnosť dámskych hygienických produktov je veľkým problémom v treťom svete, kde dievčatá, ktoré nie sú ekonomicky aktívne, majú často sťažený prístup k menštruačným pomôckam. Žiaľ, ukazuje sa, že to vonkoncom nie je problém len v rozvojových krajinách, dáta sú pomerne alarmujúce aj inde. Istý pokrok je vo vznikaní organizácií, ktoré sa snažia vyrovnávať rozdiely medzi ženami poskytovaním týchto produktov tým, ktoré si ich nemôžu dovoliť kúpiť. Prístup k menštruačným produktom je zásadnou vecou v živote každej ženy a dievčaťa, najmä v období puberty, kedy je menštruácia veľmi háklivou témou pre každú z nás. Mnohé dievčatá sa o týchto problémoch nemajú s kým rozprávať, ani koho požiadať o pomoc. Preto túto iniciatívu veľmi vítam, najmä ak sa podarí do nej zapojiť učiteľov alebo školských zamestnancov, ktorí by tak boli dievčatám bližšie pri riešení problémov.“

Odporúčame: Makadamové orechy – prečo sú také drahé a ako prospejú zdraviu?

dámske hygienické potreby

Zdroj: Shutterstock®

„Hoci nás často dojímajú príbehy hladujúcich detí v Afrike alebo v Indii, netreba zabúdať, že takúto biedu máme priamo pred nosom. Nedostatok financií na menštruačné pomôcky je jeden z jej dôsledkov. To, že aj na Slovensku mávajú dievčatá problém kvôli tomu, že si nemôžu dovoliť kúpiť hygienické potreby počas menštruácie je jeden z detailov vyplývajúcich z chudoby, nad ktorými človeku často ani nenapadne sa zamyslieť. A predsa tu taký problém máme. Je to smutná realita,“ hovorí psychologička Mgr. Katarína Klincová. Objasnila nám aj to, aký negatívny dopad môže mať tento problém na dievčenskú psychiku: „Samotná problematika života v extrémnej chudobe môže vyvolávať pocity hanby. Najmä v puberte sú názory rovesníkov veľmi dôležité pre budovanie sebavedomia. Priznať sa k takémuto problému môže byť veľmi ohrozujúce pre psychiku i postavenie v kolektíve. Okrem toho, že to je samo o sebe veľmi nepríjemné.“

„Menštruácia je súčasťou života miliónov žien po celom svete, ktoré sa na produkty značky Always spoliehajú. Určite by to nemala byť vec, ktorá mladým dievčatám negatívne vplýva na sebavedomie, neumožní im stretnutie s priateľmi alebo skomplikuje školskú dochádzku. Veľmi nás preto teší, že značka Always môže podporiť aj dievčatá zo znevýhodnených rodín na Slovensku a poskytnúť im podporu vo forme produktov,“ hovorí Barbora Líška Kratochvílová, marketingová riaditeľka spoločnosti Procter & Gamble pre Slovenskú republiku.

Po skončení projektu značka Always venuje zo získaných prostriedkov vybraným dievčatám na Slovensku zásobu menštruačných pomôcok.

* Online prieskum v mene spoločnosti Procter & Gamble, ktorého sa v roku 2019 zúčastnilo 306 dievčat vo veku od 18 do 25 rokov.

0 komentárov

autor komentu

Vaše meno:

ČO ČÍTAJÚ OSTATNÍ

Z NÁŠHO YOUTUBE